Onze jacht naar het Noorderlicht

27 januari 2017 - Sinettä, Finland

Gisteravond hadden we naast de gewone finse sauna en de hottub onder de finse sterrenhemel ook nog kennis gemaakt met een sneeuwsauna. Handdoekje om en slippertjes aan en dan door de sneeuw naar een kleine iglo van sneeuw.knus en romantisch.....dachten wij.maar na 2 minuten begon hij al te smelten dus de koude deuppels vielen in je nek.Vanmorgen om 07.00 uur gewekt in het IJshotel met warme bessensap en daarna snel aan t ontbijt in de warme eetzaal. Om 09.00 uur weer naar Rovaniemi waar we nog moesten wachten voor we weer konden inchecken in het hotel. In de tussentijd geshopt in het centrum (pje) van Rovaniemi en naar het vertrek gekeken van de Artic Car Rally. Dat is een 3 dagen durende wedstrijd in de omgeving van Rovaniemi. Eindelijk weer in kunnen checken en even gechillt /geslapen. Na het diner op naar Safarctica voor een avondrit met de sneeuwscooter en mogelijk ook het Noorderlicht spotten. Het leek er op dat het nu wel zou lukken maar helaas; weer niet! We zijn zelfs met z'n tweeën daarna nog de bevroren rivier op gelopen zodat we in het uiterste donker konden turen naar de lucht. Om 00.00 uur teleurgesteld en verkleumd opgegeven. De hvh Chinezen is hier echt bizar. 8 van de 10 toeristen is hier Chinees. Helaas dus ook in de restaurants want zoals iedereen weet zijn soep of hete thee en chinezen niet de beste combi

1. Lieve Miriam en beste Wout:
    28 januari 2017
    Jullie maken nog al wat mee. Ja het is geen Californie. Waar jullie je ongetwijfeld aan zullen opwarmen is....aan elkaar
    Jullie zijn tenslotte 12,5 jr getrouwd vandaag H.G.F daarmee.Liefs en tot ziens Ma pa
  2. Lieve Miriam en beste Wout:
    28 januari 2017
    Oei! Foutjes van supersenior. Aanhef verkeerd .En morgen is jullie jubileum. Met opwarmen hoeven jullie

niet te wachten.! MA pa
  3. Marc:
    28 januari 2017
    Super gaaf allemaal hoor. Jullie blog is heel leuk om te volgen. Geniet ervan :-) Groetjes Marc en Sandra
  4. Ellen:
    28 januari 2017
    Hartelijk gefeliciteerd nogmaals en inderdaad erg leuk te kunnen volgen op deze manier! Dankzij papa en mama's reactie begrijp ik dat vandaag precies de dag is. We wensen jullie heel veel gelukkige jaren samen en een prachtige voortzetting van deze memorabele reis. ( en we duimen voor de noorderlicht ervaring!) lieve groet uit Gorinchem.