Santa Claus Village en Snow Hotel

27 januari 2017 - Sinettä, Finland

Donderdag 26 januari: Vanmorgen op de bus gestapt om naar Santa Claus Village te gaan. Veel souvenirwinkels en eettentjes! Bij de Kerstman op bezoek geweest die ook een aardig woordje Nederlands sprak. Ons duurste voorgerecht ooit gegeten in een tipi-vormig restaurant. Daarna weer terug naar het hotel om de bagage voor het Snow Hotel op te halen. Na een half uur durende busrit daar aangekomen en onze kamer en andere type kamers bewonderd en gefotografeerd. Het diner aten we aan meubilair van ijs en daarna hebben we een sauna genomen en een kwartier in de hot tub! Heerlijk opgewarmd in de slaapzak gedoken en uiteindelijk gaan slapen. Om 03.30 werden we gewekt vanwege Noorderlicht alarm. Binnen een paar minuten stonden we buiten in kou te staren naar een bijna heldere lucht maar helaas hebben wij het Noorderlicht niet meer gezien. Daarna weer terug in de slaapzak die nu weer koud was en wij ook! Daarna in slaap komen ging zeer moeizaam. Morgen weer uitchecken en terug naar het hotel in Rovaniemi.

1. Ellen:
    27 januari 2017
    Ha Miriam en Wout! wat bijzonder en leuk jullie ervaringen te lezen en mooie fotos te zien! Wel echt een andere wereld en bijzonder om mee te maken...jammer dat jullie net niet het noorderlicht hebben gezien maar dat kan misschien nog de komende nachten?..
    Verder zien de winkels er wel cosy leuk uit en wat grappig dat er zo veel Chinese mensen zijn!. Idd morgen chinees nieuwjaar! veel plezier verder maar dat gaat zo te zien helemaal lukken! Liefs van ons!
  2. Tonny geeve:
    27 januari 2017
    Hoi ziet er goed uit en wat een belevenis blijven genieten groetjes hans tonny en mitchell